Capego - Migrering
Välkommen till Capego!
För att komma igång på bästa sätt har vi här samlat all viktig information för att du lätt ska kunna starta upp ditt arbete! I flera av manualerna finns beskrivningarna även som film för att vara extra tydliga.
Frågor och svar
Varför måste jag flytta?
Vi har nått en milstolpe kring vår Capego-utveckling och kan nu erbjuda både Skatt och Bokslut i en ny miljö med ett smartare sätt att arbeta. Detta betyder att vi avslutar utvecklingen av vissa programvaror, då vi istället kan erbjuda liknande lösningar i en framtidssäker plattform. Bokslut Företag och Skatt Företag är två programvaror som berörs av detta.
När slutar Företag Skatt/Bokslut att fungera?
Ditt nuvarande avtal kommer att upphöra vid abonnemangsslut. Du får tillgång till din nya lösning, Capego, i god tid för att övergången ska bli så smidig som möjligt. Du kommer att ha tillgång till din nuvarande produkt under ett år för att kunna migrera (flytta) samt lära dig ditt nya system.
Hur går flytten till?
Du kommer att få e-post med inloggningsuppgifter till Capego Bokslut och/eller Capego Skatt. Det första vi rekommenderar är att du går igenom vår enkla Kom-i-gång-guide. Här finns instruktioner för hur du kommer igång och vad som är viktigt att tänka på. Tydliga instruktioner för hur du för över din data till Capego hittar du också nedan:
- Hur flyttar jag från Skatt Företag till Capego Skatt?
- Hur flyttar jag från Skatt Bokslut till Capego Bokslut?
Behöver jag göra något?
Accepterar du migreringen till ny programvara så förnyas ditt avtal och du får en faktura för din nya Capego-lösning. Kontakta oss om du vill göra någon förändring gällande dina lösningar.
När du fått tillgång till Capego behöver du migrera ditt tidigare bokslut eller skattefiler från din gamla tjänst. Se ovan.
När du installerat Capego och loggat in behöver du aktivera din licens. I vår manual Capego - Licenshanterare beskriver och visar vi i en film vad du som administratör behöver göra. Manualen hittar du här: Capego - Licenshanterare
Vad händer med min data?
När du migrerat till Capego kommer din data att lagras tryggt och säkert i molnet. Du kommer åt den var som helst, när som helst.
Vi raderar ingen data från din hårddisk, så du kan enkelt verifiera att all data har flyttats över korrekt. Du kan även nå dina tidigare årsbokslut i ditt gamla program under det första året med Capego.
Kommer jag åt min gamla programvara?
Du kommer att komma åt dina nuvarande programvaror under ett år från och med migreringens start.
Vad händer om jag inte gör någonting?
Ditt avtal förnyas med nya Capego-produkter och du kan börja använda Capego Bokslut / Skatt.
Vad händer om jag inte flyttar min data?
Genom att inte flytta din data tappar du historiken kring ditt bokslut eller deklarationer. Naturligtvis kan du starta från ett tomt uppdrag. Du kan även importera din data till Capego vid ett senare tillfälle.
Hur säger jag upp mitt avtal?
Kontakta vår kundservice för frågor om beställningar, fakturor, abonnemang, behörigheter, utbildningar, med mera. Kontaktuppgifterna hittar du här!
Vilken produkt får jag efter flytten?
Här under kan du enkelt se vilken produkt du har idag och vilken Capego-lösning som den motsvaras av. Beroende på om du har en eller två produkter så migreras en eller två av dessa. Vill du förändra dina produkter så är du välkommen att kontakta oss.
Support
Kan jag få hjälp med flytten?
Vi har ett brett utbud av utbildningar som passar bra att gå innan man börjar
arbeta i Capego. För mer information se här: Utbildningar och event
I övrigt så hittar du tydliga och enkla instruktioner på hur du kommer igång här!
Ingår support?
Du är välkommen att kontakta vår support om du har frågor gällande din flytt. Under första året tillkommer en supportkostnad på 1500 kronor där telefonsupport, teknisk support samt våra manualer och instruktioner ingår. Supporten gäller för frågor om bytet av system, import av data samt tekniska frågor om Capego.
Pris
Vad innebär flytten prismässigt?
Detta beror på ditt avtal samt hur många licenser du har. Generellt så är listpriset mellan Bokslut Stora Företagspaketet och Capego Bokslut Proffs 12 % lägre. För Skatt Företag och Capego Skatt är priset likvärdigt.
Hur fungerar bindningstid/ uppsägningstid?
Detta förändras inte. Du har samma uppsägningstid nu som tidigare.
Skillnad
Vad är skillnaden mellan min nuvarande lösning och Capego?
Vad ingår i Capego Skatt? Läs mer här!
Vad ingår i Capego Bokslut? Läs mer här!
Har du frågor och/eller vill se över dina programvaror, är du välkommen att kontakta våra säljare:
Telefon: 031-775 17 00
e-post: salj@wolterskluwer.se