Capego Administration - Vanliga frågor
Vad är Enhet och hur skapar jag upp detta?
Svar: En Enhet kan vara ett kontor, en stad, en avdelning beroende på hur du själv vill lägga upp det.
Läs mer om hur du gör här.
Jag har bytt mailadress. Hur ändrar jag mitt WK-id?
Svar: I vår manual Byta WK-id hittar du beskrivning på hur du t ex ändrar din mailadress.
Vad kan orsaka att man får meddelande "Åtkomst nekad" när man försöker logga in i Capego?
Svar: Kontrollera att den som försöker logga in har skapat ett Wolters Kluwer konto, det räcker inte med en inbjudan.
Man kan kontrollera detta på handläggarkortet. Ser det ut där som enligt bild nedan så har personen inte skapat sitt konto. Då får man klicka på Skicka igen, så få personen skapa sitt konto utifrån mejlet som kommer.
Varför får jag meddelande om att jag saknar licens för modul och därför inte kan starta ärendet?
Svar: För att du ska kunna använda modulerna Skatt och Bokslut i Capego krävs det att er systemadministratör lägger till en licens för detta på dig som handläggare under fliken Administration och Licenser. Du aktiverar licensen genom att klicka på bollarna där det stor BOK eller SKA.
Efter aktivering kan det ta 5-10 minuter innan licensen blir aktiv. Läs mer i manualen Licenshanterare.