Licenshantering i våra programvaror
Välkommen som programvarukund till oss på Wolters Kluwer!
Vi hoppas och tror att du kommer att trivas.
Vårt system för licenshantering i våra programvaror innebär följande:
Aktivering
Första gången du startar ett program efter installation uppmanas du att aktivera. Med aktiveringen kopplar du licensinformationen till just din installation. Själva aktiveringsprocessen går snabbt och smidigt med hjälp av aktiveringsguiden i licenshanteraren. I vissa lägen kommer licenshanteraren att uppmana dig att ange ditt kundnummer. Detta nummer finns på din faktura.
Licensinformation snabbare via internet
Varje arbetsdag läggs en uppdaterad licensinformation på internet. Du kan hämta den vid behov genom att starta licenshanteraren och välja "Uppdatering från internet". Licenshanteraren startar du lättast från menyn "Hjälp" och väljer "Om..." längst ner.
Adressändring
Du kan själv ändra de adressuppgifter för ditt företag som syns på utskrifter etc. Ändringen gör du i funktionen "Användarinformation" i menyn "Verktyg".
Bättre översikt
Du kan få en översikt om när ditt abonnemang på programvaran går ut och vilka eventuella moduler som ingår i abonnemanget. Programvaran varnar dessutom om ditt abonnemang har gått ut. Du når översikten via menyn "Hjälp", välj "Om..." och klicka på knappen "Licensinformation".