Byrå - Vad är moment och kontrollpunkter
I den här hjälpen ska vi gå igenom hur du ska göra för att administrera moment och kontrollpunkter
och för att kunna göra detta måste du ha behörighet att administrera momenttyper.
Vad är då moment och kontrollpunkter?
Du har olika uppdrag du utför för dina klienter, t.ex. löpande redovisning, upprättar Bokslut, gör Deklaration osv. Varje uppdrag kallas moment.
I varje moment utförs oftast flera olika delmoment. Ex. när du upprättar bokslut så börjar du med att stämma av den ingående balansen, sedan kanske du gör en bruttovinstkontroll osv. Varje sådant här delmoment kallas för kontrollpunkt.
Kontrollpunkterna och momenten utgör din arbetsprocess för dina klienter.
För att ha kontroll på hur långt du kommit i processen på dina klienter kan du klarmarkera kontrollpunkterna efterhand som de blir klara. Då alla på byrån gör detta kan byråledaren få en överblick på hur arbetet på byrån fortskrider och därmed planera arbetet på ett mer effektivt sätt.
Det finns med färdiga förslag på moment och kontrollpunkter i programmet, men du kan också lägga upp egna så de passar just din byrås arbetsprocess.
-->Ändra på befintliga moment och kontrollpunkter